Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

Jean Leon Gerome
Carpet Merchant of Cairo

ID: 70920

Jean Leon Gerome Carpet Merchant of Cairo
Go Back!



Jean Leon Gerome Carpet Merchant of Cairo


Go Back!


 

Jean Leon Gerome

French 1824-1904 Jean Leon Gerome Galleries French painter, sculptor, and teacher. Son of a goldsmith, he studied in Paris and painted melodramatic and often erotic historical and mythological compositions, excelling as a draftsman in the linear style of Jean-Auguste-Dominique Ingres. His best-known works are scenes inspired by several visits to Egypt. In his later years he produced mostly sculpture. He exerted much influence as a teacher at the Ecole des Beaux-Arts; his pupils included Odilon Redon and Thomas Eakins. A staunch defender of the academic tradition, he tried in 1893 to block the government acceptance of the Impressionist works bequeathed by Gustave Caillebotte.   Related Paintings of Jean Leon Gerome :. | Jerusalem | Writing the Declaration of Independence, 1776 | Voorjaarszon | The Christian Martyrs Last Prayer | Tiger on the Watch |
Related Artists:
Manuel Dias de Oliveira
(1764 - 1837)
j. h. scheffel
Wismar 1690 - Västerås 1786 J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant. Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt. Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet. När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .
Pietro Antonio Rotari
Italian painter , (b. 1707, Verona, d. 1762, St. Petersburg) Italian painter. His artistic career began as a youthful distraction, but his talent quickly became apparent, and he entered the studio of Antonio Balestra in Verona, remaining there until he was 18. He spent the years 1725-7 in Venice and then moved c. 1728 to Rome, where he stayed for four years as a student of Francesco Trevisani. Between 1731 and 1734 he studied with Francesco Solimena in Naples before returning to Verona, where he set up his own studio and school. His most notable early independent works are multi-figured altarpieces (e.g. the Four Martyrs, 1745; Verona, church of the Ospedale di S Giacomo), which emulate 17th-century Roman and Neapolitan works. However, he also studied the smaller, more intimate paintings of Roman Baroque artists, and these influenced his later works. He fell victim to the wanderlust that appears to have been endemic to 18th-century Venetian painters, and c. 1751 he travelled to Vienna, where he was able to study works by Jean-Etienne Liotard, whose clean pictorial smoothness impressed him. He later moved to Dresden






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved